Sidor

lördag 18 februari 2012

Bakgrundsmusik

Ibland vill jag ha lugn, avkopplande bakgrundsmusik. Utan sång och starka bastoner. Har letat en del bland mina DC-skivor med Klassiska Mästerverk men hittar inget som håller hela skivan ut. Antingen blir det för "stimmigt" eller så blir det sååååå seeegt....  Därför tänkte jag be dej om hjälp att hitta bra bakgrundsmusik. Det ska vara ungefär som denna av Debussy  som jag hittat på youtube. En melodi, ett flöde, en avkoppling. Dessa tips vill jag ha som alternativ till Solens Mat, De tre tenorerna, Il Divo och Eroz Ramasotti som har snurrat runt så mycket att jag nästan kan varje stavelse, varje andetag.

Vad lyssnar du på när du äter en romantisk middag? Eller har en avkopplande stund i soffan/hängmattan?



6 kommentarer:

  1. Jag har några meditativa CD - Beethoven for meditation och Bach for meditation. De fungerar bra i olika sammanhang.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset Elisabet - Ska kolla dem.

      Radera
  2. tillhör nog den kategorin som vill lyssna till tystnaden :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte heller fel. Men det är inte ofta det verkligen ÄR så tyst att man kan lyssna på tystnaden.

      Radera
  3. Jag har svårt att ha musik som bakgrund. Är musiken på så vill jag lyssna aktivt.

    Annars föreslår jag Gonzales - Solo piano http://www.youtube.com/watch?v=dwmAgrCIh28&feature=related

    Eller varför inte någonting av saxofonisten Johan Stengård...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipsen. Johan Stengård hade jag alldeles glömt bort :p

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.