Sidor

söndag 26 februari 2012

Fulaste rondellen - Utmaning

Det byggs fler och fler rondeller utefter våra vägar. Det är väl ganska bra tycker jag, för det får trafiken att flyta på. Ibland är det svårt att köra rätt i en rondell också. Man ska hålla till höger. Eller till vänster. Och blinka. Och hålla koll på all trafik runtomkring. Extra svårt blir det när det är nån konstig sak mitt i rondellen, som stjäl uppmärksamhet. 

Den här konstiga smeden rundar jag två gånger om dagen. När mörkret faller lyser den dessutom blått och rött. Jag tycker det är den fulaste rondell jag sett! Har du exempel på nån ful rondell? Så där hiskeligt ful att man nästan kör ett extra varv, för man blir så förundrad? Lägg upp en bild på den fulaste rondellen du vet, i din blogg och lämna sedan länken till det inlägget här hos mej. Den kommentaren ska var just i det här inlägget

Du har fram till fredagen den 2 mars kl 23.59 på dej att lämna ditt bidrag till världens Fulaste Rondeller!

2 kommentarer:

  1. då måste jag ju ha kameran med mig på vägen till jobbet..:-) men det ska jag nog fixa!
    o du...så ful var väl inte din rondell? Tycker det låter väldans så tjusigt med lysande blå gubbe :-D :-D

    SvaraRadera
  2. Rondell och hästtransport....nnäääääeeeeej!!! Hästarna gillar inte rondeller, det lutar alldeles förskräckligt för dem, är det sedan tio rondeller på rad blir man inte glad när man har hästen med.....

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.