Sidor

söndag 19 februari 2012

Hur berest är Du?



visited 34 states (15.1%)


Det är inte så mycket vi har sett ännu, trots att vi själva kallar oss beresta :) Vi har lyckats skrapa ihop 34 länder, men det finns ju en hel del kvar. Om du vill få fram en karta för dina resor kan du klicka här Somliga misstänker jag alltid får förbli oupptäckta. Iallafall av oss...
Våra närmsta planer är att stanna i Europa. Men min drömresa skulle gå till Australien/Ny Zeeland. Vart skulle din drömresa bära av?

9 kommentarer:

  1. Nja vi är nog inte så värst beresta. Det verkar vara många som har Australien o Nya Zeeland som önskemål däremot. Vi får se den resan genom sonens ögon som är i Australien Sidney o på väg till Nya Zeeland:) han uppfyller sin dröm nu 20 år gammal:) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken spännande resa han har möjlighet att göra! Då kommer du att få mycket "inside information" från honom :) /Kram

      Radera
  2. Kul att ni också gjort den här kartan. Vi har den längst ner under "om oss". Där står att vi besökt 35 länder, dvs 15,5 % av världen. Så, väldigt mycket kvar att utforska även för oss.... Man kan dock se att vi varit i lite olika delar av världen. Vi har ännu inte varit i varken syd- eller nordamerika, men nu ska vi ju till Kanada i sommar. Drömresmål? Ja, vi har många, men Japan är ett av dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se där - då har ni besökt 5 fler än oss, hittills :) Ja det är svårt att bara välja ett resmål men Japan låter mycket spännande! Lycka till med Kanada-planeringen! /Anette

      Radera
  3. Ja jag kommer hålla mig kvar i Europa då jag är så flygrädd men är helt nöjd med det. Klart jag har ett dröm önskeresmål och det är Indien:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att ta sej till Indien utan att flyga, kan nog blir lite besvärligt :p Du får göra som StigHelmer i Sällskapsresan "Jag kan flyga-jag är inte rädd"

      Radera
  4. Vart dromresmal ar ocksa Australien och Nya Zeeland samt Sydafrika. Hoppas att det blir nagot av dem inom en snar framtid!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser ju på din blogg att du far lite Kors och Tvärs :D
      Att resa och upptäcka är ju fantastiskt. Hoppas ni kommer iväg på något av ovanstående snart!

      Radera
  5. 27 länder, 12 % kom jag upp i och har ävem jag har Australien som drömmål, det har jag haft sedan jag var liten.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.