Sidor

söndag 19 februari 2012

Snart Bokrea

Snart Bokrea. Förr om åren (låter som om jag vore lastgammal...) tyckte jag bokrean var en rolig tilldragelse. Jag satt hemma och kollade igenom alla kataloger och prickade för vad jag ville ha. Sedan upp och ut tidigt på morgonen, helst innan jobbet, så de böcker jag ville ha fanns kvar. Jag läste väldigt mycket och köpte årets ranson av böcker. Helst tjocka tegelstenar. 

Sedan bytte vi husbil. Och lastvikten försvan, som en fis i rymden... Och med den möjligheten att ha med 4-5 tjocka böcker på semestern. Lösningen blev naturligtvis Ljudbok. En liten mp3 på 8Gb inhandlades och i den får jag plats med 4-7 böcker. Nu har vi bytt bil igen och lastviken har mångdubblats. Men ljudböckerna har jag kvar. Och inte tror jag att det blir nåt besök på bokrean - i år heller. Hur brukar du göra? Besöker du Bokrean? Vad brukar du inhandla? Reselitteratur, Kartor, Deckare, Biografier eller Matböcker?


6 kommentarer:

  1. precis som du så var jag alltid alltidd på bokrean förr, men ínte numera alls. Får nog inte plats med mera böcker och få onda ögat varje gång :-)
    däremot så handlar jag väldigt många pocketböcker för 1 kr stycket på Activa som är en återvinningsstation där männsikor som inte är ute i arbetslivet av olika orsaker arbetstränar. Köper, läser och lägger ut i soprummet till den som vill ha böcker och de försvinner alltid :-)
    Är också en trogen gäst på biblioteket där jag lånar de nyare böcker som jag läst om och som jag vill läsa..har många ggr bett om en titel som de sedan köpt hem för att fler ska få läsa. Funkar bra för mig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken bra idé med en återvinningsstation! Och 1.- kan man ju inte säga så mycket om :-)

      Radera
  2. Hinner inte läsa lika mycket längre....sitter väl här och häckar förstås ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej. Kul att du hittat hit! Allting har ju sin tid och det är skönt. OM inte vitlöken hjälper, kanske du får ta till en bok ändå :P

      Radera
  3. Läser nog mer idag än jag gjort tidigare,,,,,,men köper inte böcker på samma vis.....gick också på bokmässa i många år.....men lånar numera på bibban.....och nu blir det ljudböcker......men bokmässa är alltid trevligt. Det är så mycket mera än bara böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bibblan får många besök av mej med. De har ett stort sortiment av ljudböcker som jag lånar av. Bokmäsa däremot har jag faktiskt aldrig besökt.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.