Sidor

fredag 1 juli 2011

Carthagos fabrik i Smalegg, Ravensburg

Vi lämnar Freiburg och åker mot Ravensburg. På väg dit hamnar vi i ett rejält åskväder. Regnet bara vräker ner och hastigheten sjunker till ett minimum. Plötsligt ser vi hur blixten slår ner och åsksmällen som följer är som en explosion med dynamit. Läskigt.

Vi kommer i alla fall fram till Ravensburg, stannar på Carthagos egna Stellplatz på morgonen den 30 juni tar man hand om vår husbil. Vi har haft lite bekymmer, som vår handlare inte klarat av och fixa. Dessa saker får vi nu hjälp med, i ett nafs. Tack till J och D!


Under tiden vi väntar på att bilen ska bli klar spelar vi Kimble, med ett par från Finland. Det blir en landskamp som, på grund av nybörjarotur, vinns av Finland. Det var ju deras spel och dom har tränat varje dag under någon veckas tid. Men roligt var det!

På kvällskvisten far vi in till Ravensburg och ser oss omkring. Det blir mycket fönstershopping och en varsin glass. Helt plötsligt är det middagsdags och vi stannar vid en gaturestaurang som serverar det dottern gått och längtat efter. Länge. Det får därför bli varsin Snitzel med pommes. Och en Cola/öl därtill. Mumsigt.


I en av gränderna vi går genom, på väg tillbaka till bilen, ser jag att Deichmann skor har rea. Jag måste kolla lite.. Och se där - där står ett par som jag bara måste prova. Och döm om min förvåning när de dessutom passar. Hurra - nu är dom mina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.