Sidor

tisdag 6 december 2011

En lite annorlunda tisdag


Igår kväll var min kollega och jag på en liten italiensk restauran som låg alldeles bredvid Hotell Amaranten (där vi bodde) Vi beställde varsin Saltimbocca a la Romana. Den var gudomlig. Vi hade en mycket trevlig kväll - kul att kunna umgås lite privat.  


Chefs-Konferensen fortsatte idag under förmiddagen. Vi var på Piperska Muren. Ett stort fantastiskt hus som säkert har väldigt mycket historia, men som jag inte vet nånting om... 




Innan i lämnade storstan slog vi ihjäl lite tid på Centralen och naturligtvis måste väl den välkända rundeln finnas med på en bild. Efter ett par dagar, iväg utan familj (och husbil!) måste jag, för en gångs skull faktiskt säga - borta bra men hemma bäst. 

5 kommentarer:

  1. Åh maten såg ju verkligen gudomlig ut! Vill ha!!
    Ja husbilen blir ju som ett hem så då längtar man sällan hem - såvida man har barn och vovve och gubbe med sig :-)

    SvaraRadera
  2. Mmmmmm.....säkert bra mycket godare än det som serverades på min arbetsresa......
    Resa är kul men på det "gamla" vanliga viset, med gubben och Limmon.

    SvaraRadera
  3. Vad trevligt ni hamna på
    Trevliga bilder du tagit

    SvaraRadera
  4. Lite sommarbilder och lite historia från nämnda plats. Ja, Piperska muren då och inte "Spottkoppen". ;-)

    http://mirasmirakel.blogspot.com/2011/11/piperska-muren.html

    SvaraRadera
  5. Men det så välan trevligt ut - och GOTT! :-)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.